Er zijn 2 verschillende mogelijkheden: Search Engine Advertising (SEA) en Search Engine Optimization (SEO).
SEA staat voor ‘Search Engine Advertising’, vertaald in het Nederlands is dat ‘Zoekmachine adverteren’. We hebben het niet alleen over adverteren op de zoekmachine van Google maar ook op andere zoekmachines. Direct uitgelegd is het voor geld een betere positie verkrijgen. Met SEO leg je een goede basis om organisch gevonden te worden, met SEA bereik je direct je doelgroep. SEA kan jou die vliegende start bezorgen die jij nodig bent.
In ruil voor geld een betere positie verkrijgen in zoekmachines.
Zoekmachine adverteren betekent dus dat je met een advertentie in een zoekmachine kan komen te staan.
Bij het aanmaken van een zoekcampagne in AdWords (Google Ads) stelt jij of wij zoekwoorden in de relevant zijn. Deze advertenties worden vervolgens op Google getoond wanneer iemand op zo’n zoekwoord zoekt.
Het weergeven van zo’n advertentie gebeurt boven of onder het zoekresultaat. Jij betaalt als er op een advertentie wordt geklikt.
Het zijn tekst advertenties die worden weergeven in een zoekmachine, maar er worden bijvoorbeeld ook webwinkel advertenties weergegeven inclusief prijs en afbeeldingen of display advertenties met afbeeldingen. Hierbij kun je denken aan het voorbeeld dat je een vakantie zoekt en vervolgens, bijna belaagd wordt door vakantie advertenties. Geweldig effect om de aandacht te krijgen van je klant!
WordPress is het populairste content management systeem (CMS) ter wereld.
Meer dan 30% van alle websites op aarde gebruikt WordPress. En meer dan 60% van alle websites die een CMS gebruiken, gebruikt WordPress.